Dlaczego dajemy się nabrać?

Pobierz materiał

Wyślij email z linkiem do pobrania na:

Pobierając scenariusz, zapisujesz się do newslettera i wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach związanych z serwisem CovidHub.edu.pl. Zgodę w każdej chwili możesz wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Gotowy scenariusz lekcji dla uczniów szkół podstawowych i liceów.

Zrozumienie mechanizmów, które kierują naszymi zachowaniami – podczas przeglądania mediów społecznościowych, czytania nagłówków czy dokonywania decyzji o prawdziwości informacji – może pomóc w ochronie przed niebezpieczeństwami, które czyhają na nas w internecie.

Zmiana zaczyna się od świadomości. Lekcja “Dlaczego dajemy się nabrać?” jest czasem na przyjrzenie się mechanizmom psychologicznym, które sprawiają, że trudno jest nam zmienić zdanie i przyznać się do błędu. Bardzo często to właśnie dlatego nasz mózg „daje się nabrać” i sprawia, że wierzymy w fałszywą informację. Zrozumienie, jakie mechanizmy psychologiczne kierują naszymi wyborami, pozwoli uczniom ochronić się przed fałszywymi informacjami.

Podczas lekcji uczniowie: